وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

بدست آوردن وضعیت آب و هوا با استفاده از سرویس یاهو

چگونه می توان یک صفحه گزارش آب و هوایی از یک شهر خاص (در ایران) با استفاده از سرویس آب و هوایی یاهو داشت؟ چگونه آدرس شهر خود را بیابید , چگونه با این فایل خروجی یاهو ارتباط برقرار کنید؟ جواب خود را با مطالعه این مطلب بدست آورید.

یاهو یکی از بهترین وب سرویسها رو برای وصعیت آب و هوا ارائه میکند و استفاده از آن خیلی ساده است. برای استفاده از آن باید اول کد شهر مورد نظرتان را از Yahoo weather بدست آورید، برای اینکار به صفحه http://weather.yahoo.com/ رفته و شهر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

RSS آب و هوا شما را قادر می سازد تا اطلاعات مربوط به آب و هوا به روز را برای موقعیت مکانی خود دریافت کنید.  خوراک RSS آب و هوا یک خوراک پویای تولید شده بر اساس WOEID است.در ادامه فرمت URL درخواست RSS  آب و هوا از یاهو و پاسخ برای توسعه دهندگان را توصیف می کنیم.

درخواست RSS

درخواست خوراک RSS آب و هوا بصوررت درخواست ساده HTTP GET است که با یک URL پایه شروع شده و سپس بعد از علامت سوال (؟) پارامترها و مقادیر را اضافه کنید. پارامترهای چندگانه با یک آمپرستر (&) جدا می شوند. مثال زیر قسمت اصلی و ثابت درخواست آب و هوا را نشان می دهد:

https://weather-ydn-yql.media.yahoo.com/forecastrss

بعد از درخواست فوق، علامت سوال قرار گرفته و دو پارامتر تعیین می شود:

  1. پارامتر w  : برای تعیین  WOEID : هر شهری دارای یک WOEID منحصر بفرد است که برای شهر مورد نظرتان باید آن را بدانید. کد شهر را باید تعیین کنید
  2. پارامتر u  : برای تعیین مقیاس دما-  درجه یا فارنهایت

به عنوان مثال، برای دریافت آب و هوا برای دفتر مرکزی یاهو  در Sunnyvale، CA، از کد WOEID برای Sunnyvale (2502265) استفاده کنید:

https://weather-ydn-yql.media.yahoo.com/forecastrss?w=2502265

پارامتر مکان(w) باید WOEID باشد. برای پیدا کردن WOEID مربوط به شهر خود را از صفحه اصلی آب و هوای یاهو استفاده کنید .همچنین می توانید WOEID را با وارد کردن کد پستی خود در صفحه اصلی دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر در صفحه وضعیت آب و هوای یاهو مشخصات آب و هوایی شهرتان را مشاهده می کنید و آدرس صفحه بصورت زیر است:

https://www.yahoo.com/news/weather/iran/south-khorasan/birjand-12843526

این آدرس مربوط به شهر بیرجند بوده و کد WOEID  آن 12843526 است.

و برای بدست آوردن وضعیت آب و هوای شهر بیرجند باید درخوست زیر را بفرستید:

https://weather-ydn-yql.media.yahoo.com/forecastrss?w=12843526&u=c

توجه داشته باشید که انتخاب واحد های درجه سلسیوس تمام واحد های آب و هوایی را به متریک تغییر می دهد، به عنوان مثال، سرعت باد به عنوان کیلومتر در ساعت و فشار میلی متر به عنوان میلی بار گزارش می شود.

سرویس آب و هوای یاهو یک فید RSS 2.0 را در پاسخ به این درخواست ارائه می دهد. برای استفاده از اطلاعات دریافتی باید فایل RSS دریافتی را تجزیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب