وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

SEO (سئو) مخفف عبارتSearch Engine Optimizatio است كه همانطور از كه ترجمة فارسی آن پیداست به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است. به سئو معنای ایجاد صفحات وبی است كه برای موتور های جستجو با ارزش و جالب است . وقتی در فضای اینترنت در یك موتور جستجو مطلبی را جستجو میكنیم وب سایت هایی كه دارای ارزش و رتبه بالاتری نسبت به دیگر سایت ها هستند در صفحه اول نمایش داده می شود .
بعنوان مثال اگر كلمه ای را در گوگل تایپ كنیم و سپس كلید enter را بفشاریم بر ، اساس در خواست و كلمة جستجو شده توسط ، ما گوگل لیستی از وب سایت را ها ارائه می دهد . گوگل از الگوریتم بسیار پیچیده ای برای كمك ما به استفاده می كند.
این الگوریتم بر پایه های اطلاعاتی كه روبات های گوگل از بانك اطلاعات وب سایت ها بدست می آورند شروع به پردازش می كنند و لیستی که ما از وب سایت های مرتبط در صفحة اینترنت مشاهده می كنیم خروجی این فرایند است .
آمار ثابت كرده است كه بیشتر از 75 در صد كاربران از سایت گوگل به صفحات دوم و سوم و بعد از آن مراجعه نمی كنند ، رقابت دراین عرصه در و میان وب سایت هایی با رتبة ، بالا بسیار سخت است .
بیشترین درصد معاملات آنلاین در تجارت الكترونیك به وسیله موتور های جستجو آغاز می شود، بهینه سازی صفحات به وب این معناست كه وب سایت در ما نتایج جستجو بالاترین رتبه را داشته باشد
سئو ، وب سایت در را ما موتورهای جستجو محبوب می كند در و نتیجه موتورهای جستجو سایت در را ما صفحه نخست نتایج جستجو برای كاربران خود نشان می دهد . این موضوع از این جهت مهم است كه تقریبا اكثر كاربران اینترنت از موتورهای جستجو برای دستیابی به مطلب مورد نطر خود استفاده می كنند .
طبق آمار، گوگل برترین و محبوب ترین موتور جستجوی حال حاضر دنیا می باشد كه حدودا 98 درصد كاربران اینترنت در ایران از گوگل استفاده می كنند . پس برای بدست آوردن نتیجة مطلوب و داشتن ترافیك بالاتر قرار داشتن وب سایت در ما صفحه اول امری ضروری به نظر میرسد .

برای جلوگیری از كاهش رتبه ی سایت، موارد زیر مهم است

  • تنوع در لینك ورودی
  • ارائه محتوای با ارزش
  • استفاده از نام دامنه مناسب
  • استفاده از تبلیغات معمولی (تبلیغ روی خودكار)
  • استفاده از محصولات با قابلیت توزیع (مانند كتاب الكترونیك)
  • بررسی وضعیت لینكهای سایت
  • استفاده از كلمات كلیدی
  • استفاده از سایتهای با رتبه بالا
  • گروه های خبری
  • وبلاگ نویسی و ..

شش مرحله برای بهینه سازی سایت

تجزیه و تحلیل سئو كلمات كلیدی 

آنالیز كامل كلمات كلیدی همچنان پایه و اساس بهینه سازی موتور جستجو می باشد. حضور متعادل كلمه كلیدی در تگ عنوان، توضیحات متا، متن و تگ تیترهای H1 و H2 مطلوب است
بهینه سازی فنی سئو سرعت بارگذاری صفحه 
سرعت بارگذاری صفحه برای اولین در بار مطالعات جستجوی معیارها در سال 2014 مطرح به و شد عنوان یكی از مهم ترین فاكتورهای فنی رتبه بندی شناخته شد.
اطلاعات سازمان یافته 
گوگل اطلاعات سازمان یافته اضافی مانند اضافه كردن جعبه جستجو، علائم برای رویدادها و پروفایل رسانه های اجتماعی، را پشتیبانی می کند. از این فرصت برای بهبود حضور در خود صفحات نتایج موتور جستجو استفاده كنید .
قابلیت استفاده
تلفن همراه : اگر سایت شما هنوز برای تلفن های هوشمند بهینه سازی نشده است، حال زمان انجام آن است. طبق به روز رسانی گوگل از سال گذشته، همگام سازی سایت با تلفن همراه ضروری است. در شروع سال 2015 گوگل به مدیران سایت هایی كه برای تلفن همراه بهینه سازی نشده اند اخطار داد. عدم بهینه سازی سایت برای نمایش در تلفن همراه باعث كاهش رتبه سایت می شود. گوگل رسما اعلام كرد كه تطبیق سایت با تلفن همراه از 21 آپریل 2015 به عنوان یك فاكتور برای رتبه بندی سایت استفاده می شود. بهتر است سایت را خود ریسپانسیو كنید در تا تمام وسایل از جمله موبایل، تبلت و غیره به یك شكل نمایش داده شوند.
كاربر پسند : مطالعه معیارهای جستجو در فاكتورهای رتبه بندی نشان داد كه یك همبستگی بین موقعیت رتبه بندی و معیارهای كاربر پسند وجوددارد. بنابراین شما باید اطمینان حاصل كنید كه سایت تا شما حد امكان كاربر پسند باشد .

ساختمان لینک
ايجاد لينك:به روزرساني جديد گوگل پنگوئن تاكيد كرده است بر كه روي ساخت لينك هاي بنيانی تمركز كنيد. كيفيت برتر از كميت است.
متن Anchor : تاریخ مصرف بهینه سازی بیش از حد متن Anchor نیز گذشته است. زیرا برای كاربر عجیب به نظر می رسد
بازاريابي محتوا
كیفیت مطالب و محتوا : مطالعه معیارهای جستجو و آخرین به روز رسانی پاندا فاش كرد كه كیفیت محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است. محتوای خود را با كیفیت و به صورت منظم منتشر كنید. از كاربرد محتوای تكراری پرهیز كنید
لینك دهی داخلی: هنگام ایجاد محتوای جدید، به ساخت لینك های داخلی توجه كنید(به عنوان مثال از یك پست وبلاگ به صفحات خدمات). زیرا لینك های داخلی نیز یكی از عوامل مرتبط به رتبه بندی هستند
بازاریابی رسانه های اجتماعی
شبكه های رسانه اجتماعی در: استراتژی رسانه اجتماعی از خود فیس بوك، توییتر، گوگل پلاس و پینترست استفاده كنید. این ها شبكه هایی هستند به كه طور مستقیم با اساس رتبه بندی موتور جستجوی در ارتباط هستند
. محتوا بر: روی محتوایی كه مربوط به كاربر است تمركز كنید و زبان تبلیغات را به حداقل ممكن كاهش دهید. پست های تبلیغاتی نه تنها تاثیر منفی بر روی كاربردارد بلكه تعداد بازدید فیس بوك را نیز كاهش می دهد.
اهمیت كلمات كلیدی
موتور های جستجو در واقع ماشین های تطبیق الگو (نمونه) هستند. آنها اقدام به تشخیص انواع الگو های مربوط به صفحاتی می كنند كه بیشتر با پرسش ها هم خوانی دارند .
عنوان : این مهم ترین بخش از صفحه وب برای موتور جستجوست. عنوان،چیزی است در كه صفحه نتایج حاصل از جستجو نشان داده میشود، و نیز در عنوان پنجره برای مرورگر نمایش داده می شود. درمورد عنوان ( تیتر) می توانید چنین تصور كنید كه عنوان صفحه وب همانند عنوان یك قطعه مقاله در یك صفحه روزنامه است،كه مشخص می كند كل مقاله در مورد چیست.
سر صفحه و متن تاكید شده بسیاری از موتورها ی جستجو به واژه های یافته شده عنوان درشتی رابه منظور دادن اهمیت بیشتر ( وزین )تر، تخصیص می دهند،آن به را صورت ایتالیك یا متن رنگی در می آورند و فرض می شود كه ها آن رخدادهای مهم تری از واژه می باشند.
سر صفحه درشت یك بخش در داخل مقاله روزنامه بوده و متن جاری را قطع كرده و نشان می دهد كه پاراگراف های در زیر باره چه هستند .
بدنه متن: متن بدنه شامل تمام كلماتی است در كه صفحه ظاهر می شوند، ولی متن بدنه ای که نزدیك به تر بالای صفحه باشد دارای اهمیت بیشتری از كلماتی است که در میانه یا پایین صفحه قرار دارند. تصاویر در هم صفحه متون متفاوتی دارند و موتور جستجو” می آموزد” كه هر یك درباره چیست
توصیف : صفحات وب عموما دارای خلاصه ای از موضوع اند كه برخی موتورهای جستجو هنوز هم آن را زیر عنوان می آورند. با این وجود اغلب موتورهای جستجو نه توصیفی می آورند ونه وزنی بیشتر از متن بدنه ذكر می كنند . یك موتور جستجوی ارگانیك از شاخص جستجوی خود برای محل یابی صفحات منطبق استفاده می کند . در اصل تحلیل گزارش گیری معین می كند كه كدام كلمات جستجو شوند و اینكه فقط كلماتی که به فرم گزارش گیری تایپ شده اند جستجو شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب