وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

در بخش های قبلی مطالبی برای بهبود سئوی سایت ها ارائه کردیم در این بخش به بیان موارد دیگری که در افزایش محبوبیت سایت ها در موتورهای جستجو تاثیر دارند می پردازیم.

بهینه سازی فایل های CSS

با توجه به اینكه سرعت بارگذاری اطلاعات سایت دارای اهمیت است. برای افزایش سرعت بارگزاری اطلاعا ت سایت میتوان فواصل خالی مابین فایل را ها حذف كرد و همچنین با از بین بردن اطلاعات غیر ضروری مانند كلاس هایی كه در سایت استفاده نمی شود میتوان CSS را بهینه سازی کرد.

به عنوان مثال به جای اینكه یک قاعده استایل شیت را به این صورت بنویسیم:

.c1{

margin-top: 2px;

margin-right: 1px;

margin-bottom: 3px;

margin-left: 4px;

}

می توان آنرا بصورت فشرده زیر نوشت:

.c1{ margin: 2px 1px 3px 4px ; }

هرچه كد كمتری در قالب باشد سئو بهتری خواهیم داشت. با استفاده از دستورات ساده CSS3 می توانیم عملیاتی را كه قبلا مجبور بودید برای انجام و اجرای از آن كلاس ی ها مختلفی استفاده كنیم آن ها را با استفاده از یك دستور انجام دهیم.

Iframe

Iframe مخفف inline frame، یكی از تگ های HTML است كه در صورت استفاده از آن قادر خواهید بود یك صفحه از وب سایت دیگری در را سایت خود لود كنید. مثلا میتوانید ویدئو های خود را در سایت هایی مانند آپارات آپلود كنید و سپس به وسیله ی تگ iframe در را آن صفحات سایت خود لود كنید.
موتور خزنده گوگل قادر به تشخیص iframe می باشد . اگر داخل تگ iframe ارزش محتوایی نداشته باشد و یا داده های داخل iframe به سایت ما مربوط نشود و مرتبط با موضوع مطلب سایت مان نباشد مشكلی ایجاد خواهد کرد.

پایگاه داده

بعد از طراحی سایت مناسب ، محتوای تازه می تواند سایت به را صفحه اول گوگل وارد كند اما به علت تولید محتوا ، حجم دیتابیس سایت ما افزایش می یابد . به همین دلیل باید از همان ابتدا به سراغ بهینه سازی دیتابیس برویم. انتخاب جدول مناسب و همچنین بهینه سازی كوئری ها می تواند به بهینه سازی پایگاه داده كمك نماید .

شبکه های اجتماعی و سئو

گوگل پلاس یك شبكه اجتماعی مانند فیس بوك، توییتر، و Linkedin است . بعد از فیس بوك ، گوگل پلاس با داشتن تقریبا 400 میلیون كاربر فعال، پر كاربرد ترین شبكه اجتماعی در جهان است . گوگل مطالب مان را به عنوان محتوای قابل اعتماد در نظر گرفته  و در نتایج جستجو به ما پاداش می دهد. با استفاده از قدرت شبكه های اجتماعی Google ، بسیاری از كسب و كارها می توانند رتبه بندی جستجو ی خود را بهبود بخشند.
Search Plus Your World یك جستجوی مختص گوگل برای كاربرانی است كه دارای حساب كاربری گوگل هستند ( برای مثال + Google, Gmail و غیره ). خوانندگان گوگل پلاس می توانند با كلیك كردن بر روی دكمه + 1 و اظهار نظر كردن به و اشتراك گذاشتن مطالب با دوستان به، خود افزایش ارزش محتوای حساب ما كمك كنند.

بهینه سازی و سئوی سایت برای تلفن همراه

با گسترش تلفن های همراه هوشمند در بازار، این بازار سهم بیشتری را اكنون به خود اختصاص داده است . هرچه وبسایت به صورت بهینه برای دستگاه های موبایل طراحی شده باشد، رتبه بالاتری برای كاربران آن دستگاه دارد . برای ایجاد یك سایت واكنش گرا، نیاز است تا با داشتن دانش كدنویسی CSS تنها با چند خط كد، سایت خود را واكنش گرا نمایید. چراكه تفاوتی میان كدنویسی میان سایتهای دسكتاپی با سایتهای واكنش گرا نیست با و یك نوع كد نوشته میشوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب