وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

بسیاری از الگوریتم های گوگل شامل پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار برای كاربران اینترنتی و مدیران ممكن است ناشناخته باشند و بیشتر اطلاعاتی كه بر روی اینترنت مطالعه میكنند، براساس حدس، گمان یا و بررسی های نسبتا دقیق متخصصین سئو تهیه شده اند. و همچنان بخشهای زیادی از این الگوریتم ها برای مشخص نمودن رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو ناشناخته مانده است .

در حال حاضر گوگل بطور دقیق می داند كه علت كاهش اعتبار و رتبه ی یك سایت در نتایج جستجو (Resaults Search ) چیست و كدام یك از این الگوریتم ها موجب آن شده اند اما این اطلاعات از طریق سرویس وبمستر تولز ( سلسله ابزارهای آماده شدة گوگل برای مدیران سایت و وبلاگ ها ) در اختیار مدیران سایت ها قرار نمی گیرد .

جان مولر در پاسخ به پرسش یكی از كاربران در مورد الگوریتم گوگل گفته است:

سرعت فهرست شدن صفحات سایت توسط گوگل و ( شاید سایر موتورهای جستجو) نمی تواند دلیلی بر جایگاه خوب آنها در نتایج جستجو باشد . اگر مطالب به شما خوبی فهرست میشوند ولی رتبه ی مناسبی كسب نمی كنند به آن معنی است كه محتوای سایت شما مورد پسند الگوریتم نبوده و كیفیت را لازم ندارد.

مولر در ارتباط با الگوریتم پاندا و تصمیم گیری آن برای تعیین كیفیت محتوای سایت صحبت می كند و این بیانگر آن است كه گوگل دقیقا میداند سایت شما توسط كدام الگوریتم جریمه شده است .

الگوریتم گوگل در نحو ی ارائه ی موتور جستجو

هر روزه گوگل به بیش از 1 بیلیون ( یك میلیارد) جستجوی مردم در سراسر جهان شامل 181 كشور و 146 زبان را پاسخ میدهد.15 درصد از جستجوهایی كه هر روز با آن روبرو میشویم را پیش تر ندیده ایم. چنین چیزی را دانش میسر میكند چرا كه گوگل برنامه های محاسباتی را خلق می كند به كه آن “الگوریتم” میگویند و می تواند به حجم و وسعت بسیار بالایی از درخواستهای جستجو پاسخ گو باشد.تكیه ی موتور جستجوی گوگل بر نبوغ انسانی ، تداوم و همچنین سخت كار كردن است.

جلوگیری از كپی شدن مطالب با كمك گوگل

با حضور الگوریتم گوگل پاندا بود كه قدم اصلی در حفظ و مراقبت از حقوق تولیدكنندگان محتوا در اینترنت برداشته شد. سایت های هرزنامه فرستنده (اسپمینگ) جریمه شدند و برگه (فرم) هایی از جانب گوگل در اختیار تولیدكنندگان قرار گرفت كه آنها نیز بتوانند اگر تخلفی از نگاه گوگل جا ماند، گزارش كنند از و طریق گزارش دستی، آن چند درصد جزیی خطا نیز برطرف گردد.

گوگل در این زمینه و در بخش “حقوق خصوصی و حفاظت از حق تكثیر” میگوید :

سیاست حفظ حقوق خصوصی گوگل توضیح میدهد كه چگونه از اطلاعات و حریم شخصی شما حفاظت میكند.

با استفاده از سرویسهای ما، می پذیرید كه گوگل میتواند از بخشی از اطلاعات شما بر اساس سیاستهای حقوقی اش استفاده كند. ما بر اساس ابزار Act Copyright Millennium Digital. S.U ، پیگیر ادعاهای افرادی كه حقوقشان تضییع شده هستیم و در صورت صحت ادعا ، حساب متخلفین را مسدود خواهیم كرد.

ما مالكیت معنوی و حقوقی آنلاین افراد به را رسمیت می شناسیم. اگر شما فكر میكنید كه كسی در حال نقض حقوق شماست و قصد اطلاع رسانی را به ما دارید؛ می توانید اطلاعات مورد نظر خود در این باره ما به را گزارش دهید.

لینك طبیعی و غیرطبیعی

به لینك هایی كه مدیران سایت برای بهبود بخشیدن به وضعیت ورودی سایت در خود گوگل ایجاد می كنند غیر طببیعی می گویند . مانند لینك های خریداری شده و تبادل لینك . الگوریتم پنگوئن به شدت در حال شناسایی لینك های غیر طبیعی و مصنوعی هست . این سایت ها توسط این الگوریتم متقلب شمرده شده و جریمه می شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب