وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

اگر می خواهید کدهای برنامه نویسی را در سایت وردپرس تان به خوبی و فرمت دار نمایش دهید، این مقاله را بخوانید . وردپرس اجازه می دهد تا کدهای برنامه نویسی را در نوشته ها، برگه ها، ابزارک ها و دیدگاه ها درج کنیم. در این مقاله آموزش می دهیم که به صورت خیلی ساده کدهای برنامه نویسی را با قالب درست و زیبا در صفحات وب نشان دهید.برای نمایش کدهای برنامه نویسی بصورت فرمت دار نیاز دارید تا یک افزونه Syntax Highlighter نصب کنید. با جستجوی ساده در اینترنت نمونه های محتلفی از این افزونه های وردپرس را پیدا خواهید کرد مثل:

 Synatx Highlighter Evolved

Lite Syntax Highlighting

Simple Code Highlighter

Mivhak Syntax Highlighter

که باید یکی از این افزونه ها را در وردپرس نصب و فعال کنید و برای مشاهده جزئیات هر کدام از آنها می توانید به سایت مرجع وردپرس مراجعه کنید. در ادامه روش استفاده از افزونه  Syntax Highlighter را آموزش می دهیم:

بعد از فعال سازی افزونه، در بخش تنظیمات افزونه Syntax Highlighter در پیشخوان وردپرس باید تنظیماتی انجام دهید:

تنظیمات پیش فرض افزونه باید در بیشتر وب سایت ها کار کند. با وجود این، باید همه تنظیمات آنرا مرور کرده و تغییرات لازم را انجام دهید. هر گزینه دارای توضیحات واضحی است. بعنوان مثال در بخش miscelaneous باید تنظیم کنیم که برای خطوط شماره نشان دهد، نوار ابزار نمایش دهد، بصورت خودکار لینک ها را قابل کلیک کند، جعبه کد را جمع کند و …
در پایان باید تنظیمات را ذخیره کنید.

افزونه Syntax Highlighter از شورت کدهای ساده برای نمایش کدها استفاده می کند. برای هر زبان برنامه نویی نیاز به شورت کد مخصوص آن زبان دارید. بعنوان مثال برای زبان php باید بصورت زیر عمل کنید:

فرمت دهی کدها

که در این صورت کد php شما بصورت زیر نمایش داده خواهد شد.

 

فرمت دهی کدها

افزونه Sytax Highlighter بصورت خودکار کدهای مربوط به زبان های خاصی را هایلایت می کند و همچنین شماره خط و تورفتگی به آن اضافه می کند. کاربران شما قادر خواهند بود براحتی قطعه کدهای شما را از سایت شما کپی و پیست کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب