وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

در این قسمت دو روش برای نصب قالب های آماده وردپرس را آموزش داده و همچنین روش اضافه کردن پلاگین به وردپرس را آموزش می دهیم.

نصب قالب وردپرس

وردپرس قالب های رایگان و آماده ای دارد که بصورت انگلیسی است و ترجمه نشده و این قالب ها معمولا ترجمه شدش داخل سایت های ارائه دهنده قالب رایگان است اما برای خرید قالب بهتر است به یک سایت معتبر مثل همیار وردپرس مراجعه کنیم و قالب دلخواهمان را خریداری کنیم
پس از انتخاب قالب مورد نظر باید آن را در سایت بارگزاری کنیم و سپس نصب و تنظیم نماییم. برای این کار به بخش “نمایش >>پوسته ها” موجود در منوی سمت راست واقع در پنل مدیریت ورد پرس می رویم
در این بخش چندین قالب یش فرض که همیشه با نصب ورد پرس ، بر روی ان قرار دارد را خواهیم دید به عنوان مثال قالب دوهزار شانزده!
این قالب بسیار ساده و به صورت پیش فرض هستند که برای تست عملکرد ورد پرس درآن موجود است . اما در این بخش می توانیم قالب مورد نظر خود را می توانیم از دو را بارگذاری نماییم.

جستجو در مخزن ورد پرس

در صفحه ی پوسته ها بر روی گزینه ی افزودن تازه کلیک کنید تا وارد صفحه ای که مربوط به قالب های موجود در ورد پرس است شویم.
با جستجو د راین بخش می توانید قالب دلخواه خود را پیدا کرده و آن را نصب کنید اما به صورت انگلیسی.

نصب قالب ورد پرس دانلود شده

برای این کار در همین صفحه ای که قالب را می بینیم از بالای صفحه بر روی گزینه ی “بارگذاری پوسته” کلیک کنید تا قالب مورد نظر خود را آپلود نماییم.
با کلیک بر روی گزینه ی “choose file” می توانیم قالبی را که دانلود کرده ایم و سپس فعال نماییم.
یک قسمت سفارشی سازی هم دارد که آن به خود کاربری که قالب رو گرفته مربوط می شود که می خواهد منو دسته ها و غیر کجا قرار بگیرد و تنظیمات لگو و ساید بار و … را به همراه دارد.

نصب افزونه ها در وردپرس

در پیشخوان وردپرس گزینه ای با عنوان افزونه ها وجود دارد که می توان با کمک این بخش هر افزونه ای که مورد نیاز باشد را به راحتی بارگذاری و فعال کرد و سپس اگر افزونه ای دارای تنظیماتی است می توان به تنظیم کردن آن پرداخت.
در زیر منوی “افزونه های نصب شده” تمامی افزونه هایی از قبل نصب کرده ایم ، دیده می شوند. برای نصب این افزونه می توانیم بر روی گزینه “افزودن” از بالای صفحه و یا در زیر منوی افزونه ها بر روی گزینه ی “افزودن” کلیک می کنیم.
در این بخش افزونه هایی را مشاهده می کنیم که افزونه های موجود در مخزن وردپرسی هستند. ما باید با جستجو کردن نام افزونه ی مورد نظر می توانیم افزونه ی خود را بدون دانلود کردن نصب و فعال کنیم.
به عنوان مثال یکی از افزونه ها را انتخاب می کنیم و بر روی گزینه ی “نصب” کلیک می کنیم . به صفحه ی اطلاع رسانی نصب افزونه منتقل می شوید و باید بر روی گزینه ی “فعال کردن افزونه” کلیک می کنیم.
پس از آن افزونه ی ما در پنل ادمین وردپرس قرار می گیرد و می توانید آن را تنظیم کرده و استفاده نماییم.
بارگذاری افزونه از روی کامپیوتر
می توانید با انتخاب افزونه ای که روی سیستم کامپیوتر خود دانلود کرده اید ، در این بخش بارگذاری انجام دهیم و سپس افزونه را فعال کنید.
بروزرسانی افزونه ها
سازنده ی افزونه های معتبر و خوب در مدت زمان های مشخصی بروزرسانی هایی انجام می دهند که تغییراتی را به دنبال دارد.پس از بروزرسانی در لیست افزونه ها برای شما مشخص خواهد شد.
با زدن گزینه ی “هم اکنون بروزرسانی کنید ” می توانیم افزونه را به صورت اتوماتیک به روز کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب