وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

با توجه به اهمیت روز افزون وب و نیاز به فعالیت در سطح جهانی، چندزبانه کردن وب سایت یک نیاز اساسی برای صنایع می باشد. اکثر سایت ها با وردپرس ساخته شده اند و باید روشی برای چند زبانه کردن سایت وردپرسی استفاده شود . افزونه Wpml یک افزونه حرفه ای و کاربردی برای وردپرس می باشد که توسط آن قادر به ایجاد سایت چند زبانه با وردپرس می باشید که با اینکار می توانید بازدیدکنندگان مختلف از سراسر جهان جذب نمایید .

افزونه های زیادی برای چند زبانه کرده سایت های وردپرس وجود دارد . بعضی افزونه ها با کمک سرویس های ترجمه مثل گوگل، بینگ و غیره محتوای سایت را ترجمه می کنند که آنها دارای معنا و مفهوم مناسبی نیست و این روش برای سایت ها حرفه ای مناسب نخواهد بود .

در روش دوم استفاده از چند سایت جدا از هم است. اینکه در  دامنه اصلی سایت فارسی رو نصب کنیم و نسخه های جداگانه از وردپرس را در ساب دامنه ها نصب کنیم و برای مطالب هم چند کپی در سایت های مختلف و با زبان های مختلف قرار دهیم. این روش وقت گیر است و دردسر زیادی دارد بطور زحمت ما را چندبرابر می کند.

در روش سوم، که افزونه هایی مثل WPML فراهم می کنند یک سایت داریم و یک نسخه وردپرس نصب می شود . با نصب افزونه WPML در پیشخوان وردپرس امکاناتی برای درج محتوا و بخش های مختلف با چند زبان فراهم می شود. کاربر هم هنگام بازدید از مطالب سایت می تواند روی پرچم زبان ها کلیک کرده و همان مطلب را به زبان دلخواه خودش مشاهده کند.

این افزونه با ایجاد فیلد های مختلف برای زبان های مختلف به شما در چند زبانه کردن سایت کمک می کند که می توانید با تولید محتوا به چندین زبان زنده دنیا سایت خود را چند زبانه نمایید . در ادامه با ما و برخی از ویژگی های افزونه Wpml همراه باشید .

روش ترجمه  در افزونه WPML

در بالا اشاره کردیم که ترجمه مطالب توسط مدیر سایت بصورت دستی وارد میشوذ و این افزونه ترجمه را به صورت خودکار انجام نمیدهد . برای استفاده از افزونه دوزبانه سازی سایت (WPML)، بعد از نصب و انجام تنظیمات لازم افزونه مثلا برای آماده کردن برگه های موجود در سایت به زبان های عربی , ترکی , انگلیسی , هنگام تنظیم افزونه زبان ها را انتخاب کرده و وقتی به بخش برگه رفتیم، در کنار نام هر برگه به تعداد زبان های انتخاب شده یک علامت + نشان داده می شود به همراه با تصویر پرچم که بالاتر مشخص شده و چنانچه روی هر + که کلیک کنیم، صفحه ویرایش برگه باز می شود و می توان همان نوشته را با زبان دیگر (مثلاً انگلیسی) بنویسم و برای این برگه می توان عنوان / آدرس و محتوای کاملا متفاوت وارد کرد .

افزونه چند زبانه کردن سایت WPML با کلیه قالب های وردپرس رایج سازگاری دارد , و همه قالب هایی که بصورت فارسی هم ارائه می شوند را می توان  با این افزونه برای چند زبانه کردن سایت سازگار کرد.

 

دانلود رایگان افزونه WPML برای چندزبانه کردن سایت وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب