وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

در دو بخش قبلی روش استفاده از نرم افزار نت بینز برای برنامه نویسی جاوا را آموزش دادیم. در این قسمت به نکاتی در نت بین می پردازیم که کار برنامه نویسان را راحت تر می کند.

1- براي ايجاد يک فايل جديد ، javadoc و . . . ، ميتوانيم با کليک راست کردن روي دايرکتوري هاي موجود در System File يا کلاس هاي موجود در آن ، گزينه ي موردنظر را انتخاب کنيم

۲-در يک کلاس براي ديدن کليه متغير ها و متد هاي برنامه مان يا پيدا کردن راحت تر آنها ، ميتوانيم از Box Combo کلاس موردنظر در بالاي فايل استفاده کنيم . ( مرجعه شود به شکل ۹. (براي commentگذاري و برخي ويرايش هاي ديگر نيز ميتوانيم از کليدهاي کنار اين Box Combo استفاده کنيم .

 

۳-با گذاشتن يک نقطه روي خطه اي فايل ، فهرستي از متدهايي که ميتوانيم استفاده کنيم و توضيح آن ها بر روي صفحه نقش مي بندد .اين کار براي متغير ها هم قابل استفاده است .

۴-استفاده از help را فراموش نکنيم .

۵-هنگام اتصال به اينترنت ، ميتوانيم اين نرم افزار را Update کنيم و يا نسخه هاي جديدتر آن را دريافت کنيم . همچنين ميتوانيم از منوي View ، Indices Documentation و سپس API Junit را انتخاب کنيم و از API مخصوص جاوا استفاده کنيم .

۶ -هنگام اتصال به اينترنت ميتوانيم با استفاده از start web Java که هنگام نصب NetBeans نصب شده است ، از مثال هاي online برنامه نويسي ( برنامه هاي بازي و editor و . . . ) استفاده کنيم .

۷– از ديگر قابليت هاي NetBeans ، استفاده از محيط GUI براي برنامه ريزي راحت تر مي باشد که با استفاده از قسمت GUI ، براي ايجاد Frame ها و Jpanel ها ، نوشتن کد لازم نيست و براي ايجاد چنين کلاسهايي در قسمت File، New ، فولدر Forms GUI Java را انتخاب ميکنيم . يک نمونه استفاده گرافيکي از جاوا در NetBeans در شکل زیر نشان داده شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب