وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

شما می توانید برنامه ای مشابه تلگرام بسازید تا همه امکانات آن و یا حتی بیشتر از برنامه رسمی تلگرام را داشته باشد. نمونه هایی از اپلیکیشن های تلگرام مثل موبوگرام، امین گرام و … با همین شیوه ساخته شده اند.
تلگرام دارای یک API برنامه نویسی و یک API ربات است، با کمک API برنامه نویسی آن می توان برنامه های کاربردی تحت ویندوز یا اندروید یا هر سیستم دیگر نوشت تا بتوانند بصورت پیام رسان استفاده شوند.
تلگرام از همه توسعه دهندگان برای استفاده از API و کد منبع خود برای ایجاد نرم افزارهای پیام رسانی مثل Telegram در پلتفرم خود، رایگان استقبال می کند.
قبل از استفاده از API برنامه نویسی تلگرام برای اطمینان از ثبات و امنیت در اکوسیستم تلگرام، تمام برنامه های مشتری شخص ثالث باید با شرایط سرویس API مطابقت داشته باشند.
برای استفاده از API تلگرام باید اقدامات زیر را انجام دهید:

دریافت شناسه از تلگرام

در ابتدا باید شناسه API تلگرام را دریافت کنید. برای به دست آوردن شناسه API و توسعه برنامه خود با استفاده از API Telegram باید موارد زیر را انجام دهید:

  1. در تلگرام ثبت نام کنید.
  2. به هسته Telegram خود وارد شوید (به آدرس https://my.telegram.org)
  3. به ابزار توسعه API بروید و فرم درخواست را پر کنید.
  4. آدرس های پایه و همچنین پارامترهای api_id و api_hash را دریافت خواهید کرد که بعداً برای استفاده از API لازم خواهد شد.
  5. در هر لحظه ، هر شماره تلفن می تواند از یک api_id استفاده کند.

 

تلگرام اعلان های مهم توسعه دهنده را به شماره تلفنی که در این فرآیند تعیین می کنید ارسال خواهد کرد، بنابراین بایداز شماره ای  که با حساب فعال Telegram شما مرتبط است استفاده کنید.

استفاده از کد منبع باز تلگرام

تلگرام یک کد منبع باز ارائه کرده است که هر کس می تواند از آن استفاده کرده و برنامه اختصاصی خود را بسازد. شناسه API استفاده شده در این نمونه کد، در سمت سرور محدود است و برای برنامه های منتشر شده برای کاربران نهایی مناسب نیست – استفاده از آن با هر هدفی باعث خطای API_ID_PUBLISHED_FLOOD برای کاربران شما خواهد شد. پس لازم است قبل از انتشار برنامه خود، شناسه API خود را با روش فوق دریافت کرده و در برنامه قرار دهید .

توجه داشته باشید که تلگرام تاکید می کند شما هم مشابه خود تلگرام، برنامه تلگرام خود با مجوز GNU GPL منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب