وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

چگونه مراجعه کنندگان به فروشگاه اینترنتی را تشویق به خرید کنیم؟

روش های ساده ای وجود دارد که با کمک آنها می توانید بازدیدکنندگان فروشگاه را به مشتری و خریدار تبدیل کنید. برای یک تجارت آنلاین نوپا، بهینه‌سازی سایت امری حیاتی است و برای افزایش میزان فروش در فروشگاه اینترنتی باید به آن پرداخته شود.

آرزوی هر فروشنده تبدیل هر مراجعه کننده به  مشتری است . و شخصی که یک سایت فروشگاهی دارد تمایل به افزایش میزان فروش در فروشگاه اینترنتی خود نیز دارد. هر چه این میزان افزایش یابد یعنی درآمد بیشتر و موفقیت در کسب و کار اینترنتی. گاهی اوقات تغییرات کوچک در طراحی سایت فروشگاه باعث افزایش فروش شما می شود و شما را  تا به نتیجه مطلوب می رساند.

بهبود وضعیت فروش در فروشگاه اینترنتی

در ذیل راهکارهایی برای افزایش میل به خرید مراجعه کنندگان به سایت فروشگاهی نوشته که می توانید در طراحی و تالیفت محتوای فروشگاه درنظر بگیرید.

۱- استفاده از یک دکمه فراخوان  به صورت سفارشی

بهترین گزینه برای بهینه‌سازی افزایش نرخ بازدید و در نتیجه افزایش میزان فروش در فروشگاه اینترنتی، استفاده از دکمه‌های فراخوان کاربر یا اصطلاحاً Call To Action است.  Call To Action آیتمی در صفحه است که مخاطب و کاربر را به سمت بخش مشخصی هدایت می‌کند. برای مثال در صفحه محصولات دکمه‌ای با عنوان ” همین الان خرید کنید” یا ” افزودن به سبد خرید” نوعی دکمه فراخوانی است.

۲- بکاربردن عنوان های واضح و جذاب

متن عنوان یا سرتیترها یک عامل مهم است و به افزایش میزان فروش در فروشگاه اینترنتی بسیار کمک می‌کند. این عناوین برای مقالات، صفحه محصولات، صفحه اصلی و… مشاهده می‌شود و دقیقا می‌توان گفت اولین گزینه‌ای است که کاربر با آن رو‌به‌رو می‌شود. پس باید به اندازه کافی قدرت داشته باشد تا نظر کاربر را به وبسایت شما جلب کند.

در ابتداباید مواردی را در انتخاب عنوان مناسب رعایت کنید. این موارد به صورت زیر است:

  • وضوح عنوان شما به چه میزان باید باشد؟
  • چه نوع مشتریانی به سمت فروشگاه اینترنتی شما می‌آیند؟

آماری که از انواع عناوین بدست آماده به صورت تصویر زیر است. می‌توانید با کمک آن بهترین نوع عنوان را انتخاب کنید.

عنوان مطالب کدنویسان

در نمودار بالا می‌توانید میزان جذابیت انواع عنوان ها را مشاهده کنید. ۱۱ درصد مخاطبان جذب عناوین پرسشی، ۱۵ درصد جذب عناوین معمولی، ۱۷ درصد جذب عناوینی که با چگونه و چطور شروع می‌شوند، خواهند شد، ۲۱ درصد جذب عناوینی که به صورت آدرس هستند و ۳۶ درصد جذب عناوینی که با عدد شروع می‌شوند، خواهند شد.

۳- انتخاب ظاهر خوب برای فهرست‌های پیمایش

اگر می‌خواهید دکمه‌های Call to action به درستی کار کنند باید فهرست‌ها یا منوهای هدفدار و مناسب نیز در وبسایت خود داشته باشید. چنانچه بتوانید دکمه‌ها را به صورت جذاب و کاربرپسند طراحی کنید، مطمئنا اولین موردی که کاربر می‌بینید همان دکمه‌هاست و چنانچه نظرش جلب شود مطمئن باشید روی آن کلیک می‌کند.

۴- بهینه‌سازی متن اطراف دکمه Call To Action

درست است که دکمه Call to action دارای اهمیت به سزایی است اما بدان معنا نیست که بقیه عناصر در سایت اهمیت ندارند. متن اطراف دکمه یا نزدیک به آن به مراتب تاثیرگذاری زیادی بر روی مخاطب می‌گذارد. پس باید در انتخاب آن دقت کنید و به بهترین نحو آن را بنویسید.

۵- استفاده از پنجره پاپ‌آپ برای پیشنهادات

همه ما با واژه پاپ‌آپ آشنا هستیم و تا اسمش را می‌شنویم یاد مزاحمت می‌افتیم. در صورتی که استفاده به جا و بهینه آن برای یک سایت ضروری است و در افزایش میزان فروش در فروشگاه اینترنتی موثر است.
اگر اطلاع رسانی‌های دقیق و مورد قبولی را به کمک پنجره‌های تبلیغاتی به کاربران نمایش دهید، نه تنها مزاحمت برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند بلکه آن‌ها را ترغیب به کلیک کردن می‌کند. نمودار زیر آماری را از این مورد ارائه داده است:

پاپ آپ - کدنویسان

۶- در نظر گرفتن فضای خالی در وبسایت

حتماً فضایی را برای نفس کشیدن در نظر بگیرید!
چنانچه وبسایت تان شلوغ باشد بازخورد بهتری نخواهید گرفت، بلکه باعث خسته کردن کاربران و در نتیجه منصرف شدن آن‌ها از خرید خواهید شد. یکی از روش‌های اصولی در افزایش میزان فروش در فروشگاه اینترنتی، در نظر گرفتن فضای مناسب و خالی است. این فضا را به درستی در نظر بگیرید تا زیبایی ظاهر را حفظ کند. دو تصویر زیر را مشاهده کنید. به نظر شما کدام یک بهتر است؟

طراحی سایت - کدنویسان

۷- استفاده از تصاویر منحصر‌به‌فرد

از تصاویری در وبسایت خود استفاده کنید که ساخته دست خودتان باشد و به گونه ای منحصر به فرد باشد. بهتر است برای تصاویر خود واترمارک در نظر بگیرید و معمولا این واترمارک را با کمک لوگوی وبسایت بسازید تا آن‌ها را انحصاری نمایید.
اگر فروشکاه اینترنتی محصولات فیزیکی دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما خودتان از محصول در حالت‌های مختلف عکس بگیرید و در فروشگاه قرار دهید. این موضوع تا حد زیادی باعث افزایش میزان فروش در فروشگاه اینترنتی خواهد شد.

۸- خوانا بودن مطالب

برای اینکه مشتریان زیادی را جذب کنید باید کلام رسا و خوانایی داشته باشید. هنوز هم محتوا حرف اول را می‌زند حتی در یک فروشگاه اینترنتی! سعی کنید مطالبی بنویسید که خوانایی خوبی داشته باشند و مخاطب را جذب کنند. چنانچه نتوانید با توضیحات خود کاربری را جذب کنید مطمئنا، فروش را از دست خواهید داد. برای خوانایی متون اندازه و نوع فونت انتخابی بسیار مهم است، همچنین زبانی را که برای نوشتن استفاده می‌کنید در نظر بگیرید.

۹- راضی نگهداشتن مشتریان

روش‌هایی را باید در نظر بگیرید که رضایت مشتری در آن جلب شود. می‌توانید با کمک امکاناتی مخصوص و فروش ویژه این موضوع را در نظر گرفته و مشتری خود را خوشحال کنید. زمانی که دست به چنین کارهای جالبی می‌زنید حتما با افزایش میزان فروش در فروشگاه اینترنتی مواجه می‌شوید.

۱۰- نمایش گارانتی و تضمین محصولات

سعی کنید محصولاتی که دارای گارانتی هستند را برای فروش در نظر بگیرید. زمانی که به مشتری می‌گویید محصول مربوطه دارای گارانتی است خیال او را راحت می‌کنید تا با اعتماد بیشتری محصول را بخرد.
مثلا می‌توانید امکان بازگشت تا ۴۲ ساعت را در صورت عدم رضایت برای مشتریان در نظر بگیرید. این موضوع به مشتری این اطمینان را می‌دهد که اگر از محصول راضی نبود به راحتی می‌تواند برگرداند.

جمع‌بندی

گاهی صاحبان وبسایت‌ها تصور می‌کنند باید هزینه‌های گزافی را برای جذب مشتری متحمل شوند در صورتی که با کمی مطالعه و تحقیق می‌توان به نتایج خوبی رسید و با رعایت برخی از فاکتورها امکان افزایش میزان فروش در فروشگاه اینترنتی را فراهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب