وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

 

موتور جستجوی گوگل دارای چند الگوریتم پیشرفته برای ایندکس کردن و ارزیابی وب سایت ها و اطلاعات وب است، در ادامه به معرفی سه تا از این الگوریتم ها که می تواند در طراحی صفحات سایت سما در جهت افزایش محبوبیت آن موثر باشد می پردازیم.

الگوریتم كبوتر گوگل

در سال 2014 گوگل الگوریتم جدیدی به نام كبوتر یا Pigeon را معرفی كرد. این الگوریتم باعث می شود نتایج جستجو در گوگل بر اساس موقعیت مكانی و محلی نمایش داده شود. این الگوریتم باعث سرعت بیشتر برای رسیدن به نتایج و همچنین موجب نمایش نتایج نزدیك تر به آنچه كه ما می خواهیم باشد.

برای مثال زمانی كه شما به دنبال یك دانشگاه می گردید گوگل دانشگاه ها را به نسبت نزدیكی به شما نمایش می دهد .

ین ابزار گوگل باعث شده نتایج جستجوی ما در مكان های مختلف متفاوت باشد . گوگل رفته رفته به سمت سئوی محلی گام بر می دارد و این اولین قدم گوگل به سوی این هدف است . مالكین وب سایت ها باید به فكر سئوی محلی نیز باشند. برای مثال از نقشه ی گوگل و سایر ابزارهایی كه گوگل برای تشخیص موقعیت جغرافیایی استفاده می كند در وب سایت خود بهره گیرند.

الگوریتم دزدان دریایی گوگل

الگوریتم دزدان دریایی ، یك ضربه زننده به وب سایت های نقض كننده كپی رایت است. اما این ضربه فقط به رتبه بندی آنها است نه موجودیت این وب سایت ها. یكی از مسئولین گوگل ، تاثیر به روز رسانی الگوریتم دزدان دریایی گوگل ( Pirate’ Google )را به اشتراك گذاشت. به روزرسانی ای كه برای اولین در بار سال 2012 معرفی شد.

هدف اصلی به روز رسانی الگوریتم دزدان دریایی ، بررسی حفظ دزدی آنلاین(piracy) بوده و در درجه اول تلاش گوگل برای جلوگیری از خدمات آنلاین غیر قانونی بوده است . این الگوریتم در واقع از “قانون كپی رایت هزاره دیجیتال” ( DMCA ) حمایت می كند. به روز رسانی بعدی این الگوریتم، دو سال بعد در سال 2014 ارائه شد و اقدام به حذف وب سایت ها( كه به احتمال زیاد سرقت شده اند )  از رتبه دهی موتورهای جستجو كرد . بنابراین افرادی كه این نوع سایت را ها جستجو می كردند با پیغام خطای مناسبی مواجه می شدند.

بعد از بروز رسانی ، گوگل به كاهش رتبه وب سایت هایی كه مشابه هستند و یا به احتمال زیاد قانون كپی رایت را نقض كرده اند، اقدام كرد ( پس از دریافت درخواست برای مسدود كردن چنین سایت هایی  ) برخی از سایت های محبوب كه محتوای كپی را ترویج دادند مانند myfreemp3.cc   و mp3skull .com، یك افت بزرگ ( بیش از 96 درصد را) در نتایج رتبه بندی موتورهای جستجو تجربه كردند.

هنگامی كه گوگل شكایات بسیاری برای بستن سایت هایی كه قانون كپی رایت را نقض كرده اند دریافت می كند، در واقع دارای اسناد و مدارك معتبر برای مسدود كردن وب سایت است . كاربری كه مایل به گزارش محتوای كپی است باید یك برگه برای حذف محتوا از گوگل پر كند. این به این معنی نیست که گوگل وبسایت را پاك می كند بلكه به این معنی می باشد كه گوگل آدرس آن سایت از را فهرست خود حذف می كند. مانند تمام الگوریتم های دیگر، گوگل در مورد نحوه ی فعالیت الگوریتم دزدان دریایی شفاف سازی نكرده است در اما مورد حذف نقض كپی رایت جدی است.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

گوگل استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار ” Hummingbird “در را 30 آگوست 2013 آغاز كرد . این الگوریتم در رابطه با هم معنی ها است . البته این الگوریتم محتوا را نیز بررسی می كند . گوگل اعلام كرد این الگوریتم به كلمات در هر جستجو برای اطمینان از موضوع كلی جستجو توجه بیشتری می كند . یك راهبرد محتوا باید برای پاسخگویی به نیازهای مردم طراحی شده باشد .

الگوریتم مرغ مگس خوار به طور مستقیم بر روی رتبه بندی سایت ما اثر نمی گذارد.استفاده از مترادف كلمات كلیدی در نیز الگوریتم مرغ مگس خوار برای بهینه سازی مورد استفاده قرار می گیرد . اضافه كردن مطالب جدید و بروز رسانی سایت و نیز ارتباط با كاربران در سایت های اجتماعی و نیز برجسته كردن كدهای HTML می تواند برای دیده شدن در موتورهای جستجو مفید باشد .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب