وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

سایت الکسا اقدام به رتبه بندی سایت ها می کند و  کار خود را از طریق مرورگر کاربران سایت که تولبار الکسا را نصب کرده اند بدست می آورد. در این بخش قطعه کدی به زبان php  ارائه کرده ایم که با کمک آن بتوانید رتبه الکسا برای سایت دلخواه خود را بدست آورید. 

وبسایت الکسا در سال ۱۹۹۶  تأسیس شد. نام این وبسایت برای ادای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش در مقابل اینکه دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شده است.

این شرکت دارای نوار ابزاری می‌باشد که می‌تواند به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این پیشنهاد براساس آنالیز ترافیک کاربر می‌باشد. همچنین الکسا برای مدیران وبسایت‌ها امکانات فراوانی به صورت رایگان قائل شده است نظیر نمایش تعداد بازدید کننده، بازدید کل، لینک‌های ورودی، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتورهای جستجو و… همچنین الکسا با ارائه نمودارهایی در زمینه موارد ذکر شده در طول بازه‌های زمانی مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مدیریت وبسایت‌ها کمک می‌کند تا آنالیز و بررسی دقیقی از وبسایت خود داشته باشند.

الکسا از طریق مرورگر کاربرانی که دارای تولبار الکسا هستند آمار آنها را به دست می‌آورد و در حال حاضر به طور تخصصی به رتبه بندی سایت‌ها اقدام می کند.

رتبه الکسا چیست؟

رنک الکسا عددی است که این سایت برای رتبه سایت شما نشان می‌دهد که بر اساس ترافیک، نمایش سایت شما در نتایج جستجو و سنجش میزان محبوبیت سایت شما توسط این سایت تخمین زده شده است. هر چه این عدد کمتر باشد، نشان از پرترافیک بودن و مقبولتر بودن سایت شما در نزد بینندگان است.

نمایش رتبه الکسا

برای نمایش رتبه سایت در الکسا قطعه کد زیر را در زبان پی اچ پی می توانید نشان دهید. تابع زیر نام دامنه سایت را بعنوان ورودی گرفته و یک درخواست به سایت الکسا فرستاده و اطلاعاتی آماری سایت را درخواست کرده ، پاسخ را بدست آورده و رتبه جهانی و رتبه کشوری سایت را بصورت یک آرایه بر می گرداند:


<?php
<?php
function get_rank($domain){
$url = "http://data.alexa.com/data?cli=10&dat=snbamz&url=".$domain;
$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt($ch,CURLOPT_CONNECTTIMEOUT,2);
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url);
$data = curl_exec($ch);
curl_close($ch);
$xml = new SimpleXMLElement($data);
$popularity = $xml->xpath("//POPULARITY");
$rank = (string)$popularity[0]['TEXT'];
$country = $xml->xpath("//COUNTRY");
$name = (string)$country[0]['NAME'];
$country_rank = (string)$country[0]['RANK'];
return ['global'=>$rank,$name=>$country_rank];
}?>

قطعه کد زیر می تواند برای فراخوانی تابع فوق استفاده شود که نام دامنه سایت را به تابع فرستاده ، آرایه بازگشتی را بدست آورده و خانه های آنرا چاپ می کند. این قطعه کد رتبه الکسا برای سایت کدنویسان را نمایش خواهد داد:

<?php
include_once 'alexa.php';
//get alexa data
$data=get_rank('http://blog.webaca.ir');
print_r($data);
?>

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب