وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

LMS مخفّف عبارت “Learning Management System” ، یک سیستم نرم افزاری است برای اجرا و مدیریت دوره های آموزشی که به صورت الکترونیکی برگزار می­شوند.  این سیستم فعالیت هر فرد با هر نقشی را ثبت و پیگیری می کند و روند یادگیری و آموزش را به طور خودکار مدیریت می­کند. LMSمدیریت اجرایی برنامه های آموزشی را در درون یک سازمان تسهیل و سطح آموزش را بالا می­برد. برای فراگیران امکان تعامل با استاد درس و همکاری و مشارکت با سایر فراگیران فراهم می­کند.

LMSیکی از اجزای اصلی سیستم آموزش مجازی و سیستم آموزش الکترونیکی می باشد.

درLMS محتواهای آموزشی با قالب های مخلتف ارائه می شوند. استفاده فراگیران از این سیستم برای یادگیری در آن زمان که در LMS وارد می شوند،  بیشتر شبیه وارد شدن فراگیران در کلاس درس است. فراگیران با استفاده از  LMS محتوای الکترونیکی درس را مشاهده می­کنند و به پاسخ دهی تمرینهای درس می پردازند. استاد می تواند در هر لحظه فعالیت های فراگیران را رصد کند و نسبت به فعالیت های انجام شده مسیر آموزشی مورد نظر را اعمال نماید.

در این سیستم امکان تعریف، مدیریت و برگزاری دوره های الکترونیکی به صورت همزمان (کلاس مجازی) و غیر همزمان(با محوریت محتوای الکترونیکی) وجود دارد. محتواهای الکترونیکی به ازای دوره­های مختلف بارگزاری می شوند. ابزارهای تعامل استاد و فراگیر با ماژول های متفاوتی مانند پرسش و پاسخ، انجمن و گفتگوی متنی فراهم شده است. در پایان هر دوره الکترونیکی از فراگیران به صورت الکترونیکی آزمون گرفته خواهد شد.

چشم انداز:

  • 1- استفاده از بستر شبکه (اینترنت و اینترانت) برای آموزش
  • 2- افزایش ارتباطات و تعاملات بین استاد و فراگیر
  • 3- افزایش انعطاف‌پذیری و سهولت دسترسی به منابع  آموزشی
  • 4 – افزایش کمی و کیفی آموزش

اهداف:

  • 1- نظارت و كنترل دقیق بر فرآیند آموزشی
  • 2- آموزش در هر زمان و هر مکان
  • 3- تسهیل در دسترسی به  محتواهای آموزشی
  • 4 – فراهم‌ نمودن فرصت‌های آموزشی یكسان برای عموم

تفاوت بین LMS و سایر دوره های آموزشی مبتنی بر کامپیوتر، در درک ماهیت سیستمی LMS است. LMS چارچوبی است برای مدیریت همه جنبه هایی که در فرآیند یادگیری دخالت دارند LMS.یک زیرساخت برای ارائه محتوای آموزشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب