وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

بات فادر ربات تلگرامی است که برای ثبت ربات های تلگرام و مدیریت آنها استفاده می شود. بات فادر امکان انجام تنظیماتی روی ربات را فراهم می کند که عملکرد ربات را تعیین می کنند. در این قسمت با تنظیمات کامل ربات های تلگرام آشنا می شوید.

در قسمت آموزش برنامه نویسی ربات های تلگرام با PHP با روش کار بات فادر و ایجاد ربات آشنا شدید. برای برنامه نویسی ربات باید بتوانید ربات را به شکل مناسب تنظیم کنید تا عملکردهای مورد نظر شما را در گروه ها و کانال های تلگرامی داشته باشد. برای دریافت مستندات کامل ربات های تلگرام می توانید به سایت رسمی تلگرام مراجعه کنید.

مجدداً یادآوری می کنم قبل از مطالعه این مقاله ، روش ساخت ربات با بات فادر را مطالعه کنید.

تنظیمات ربات تلگرام

در پنجره گفتگوی ربات با اجرای دستور /mybots لیست ربات های ثبت شده شما نشان داده می شود :

تنظیمات ربات تلگرام

 

حالا برای تنظیم یک ربات روی آی دی آن کلیک کنید دکمه ها شیشه ای برای آن ربات نشان داده شده است، من روی ربات bot1300_bot کلیک یا لمس کردم و شکل زیر را مشاهده کردم:

 

تنظیم ربات های تلگرام

و حالا برای انجام تنظیمات روی دکمه Bot Settings لمس می کنم تا دکمه های زیر نشان داده شود  :

 

تنظیم ربات های تلگرام

 

با نگاه به شکل فوق می بینید که چند دسته تنظیمات برای ربات شما قابل انجام است که در زیر به توضیح آنها می پردازیم.

inline mode

در صورت که  Inline Mode  را برای ربات خود فعال کنید ، افراد خواهند توانست علاوه بر فرستادن دستورات در پیام ها یا چت های خصوصی یا گروه ها، با نوشتن نام کاربری ربات شما و تایپ پیام ها در جعبه متن پایین پنجره چت مستقیماً پیامی به ربات شما بفرستند، بدون اینکه دیگر اعضای گروه باخبر شوند . ربات های inline (درون خطی) ار همه نوع پیام متنی، تصویری، ویدئو، استیکر و … در تلگرام پشتیبانی می کنند.

 

group privacy

ربات ها بصورت مداوم به گروه ها اضافه می شوند. تا ارتباطات بین افراد را افزایش دهند بعنوان مثال ربات هایی می توانند جدیدترین اخبار را در گروه قرار دهند یا از منابع خارجی مطالبی را در گروه قرار دهند. حال وقتی یک ربات را در گروه به اشتراک می گذارید از خودتان می پرسید: “چگونه مطمئن شوم که یک فرد فرصت طلب داده های من را به رقبای من نمی فروشد؟” جواب آن چیزی نیست جز privacy mode .

رباتی که در حالت شخصی (  privacy mode ) در حال اجرا است، دیگر همه پیام هایی که اعضا به گروه می فرستند را دریافت نمی کند. بلکه تنها پیام های زیر را دریافت می کند:

  1. پیام هایی که با اسلش / شروع می شوند. (مثل دستورات)
  2. پاسخ ها به پیام های خود ربات
  3. پیام های سرویسی را (مثل پیام های پیوستن اعضا به گروه یا ترک کردن گروه)
  4. پیام ها از کانال هایی که ربات در آنها عضو است.

حالت حریم خصوصی برای ربات باعث کم شدن قابل توجه فعالیت برنامه های گرداننده ربات شده و نیازی به پردازش پیام های بی مصرف را نخواهند داشت. این حالت  به طور پیش فرض برای تمام رباتها فعال است، به جز رباتهایی که به عنوان مدیران به گروه اضافه می شوند(مدیران ربات همیشه تمام پیام ها را دریافت می کنند). حالت حریم خصوصی می تواند غیر فعال شود تا ربات تمام پیام ها را مانند یک کاربر معمولی دریافت کند.

تلگرام توصیه می کند تنها این کار را در مواردی که برای کارکرد ربات شما ضروری است فعال کنید.  – کاربران همیشه می توانند تنظیم حریم خصوصی فعلی ربات را در لیست اعضای گروه ببینند.

allow groups

فعال کردن این گزینه اجازه می دهد تا کاربران بتوانند ربات شما را به گروه های تلگرامی اضافه کنند، در صورتی که ربات شما عضو گروه هایی باشد و شما این گزینه را غیرفعال کنید، ریات شما از گروه ها خارج شده و کاربرانی را از دست خواهد داد.

payments

با کمک تلگرام کاربران ربات شما می توانند از سرتاسر دنیا، از طریق تلگرام به حساب شما پول پرداخت کنند.

از دیدگاه کاربران این سیستم کاملا بدون نقص و نفوذناپذیر است. بدین صورت که ربات شما یک پیام فاکتور دارای فرمت مخصوص را ارسال می کند. چنین پیام هایی دارای عکس و توضیحات محصول همراه با یک دکمه پرداخت برجسته هستند. با ضربه زدن روی این دکمه، یک رابط پرداخت مخصوص در برنامه تلگرام باز می شود.

کاربر اطلاعات لازم را وارد می کند، یکی از کارت های ذخیره شده خود را انتخاب می کند یا یکی را وارد می کند (Telegram نیز از Apple Pay و Android Pay پشتیبانی می کند) و برای محصول خود پرداخت می کند. این گزینه در ایران زیاد کارآیی ندارد و به جای آن می توان از ربات های پرداخت شناخته شده مربوط به بانک های ایرانی استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب