وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

امروزه در سرتاسر دنیا، ماینینگ استخراج ارزهای دیجیتال موضوع بحث سرمایه داران علاقمند به کسب درآمد از طریق کمک به شبکه های بلاکچین می باشد. این روش بر خلاف سرمایه گذاری بلند مدت بر روی دیجی ارزهای مختلف و یا خرید و فروش کوتاه مدت آنها ریسک بسیار کمتری دارد و مناسب افرادیست که می خواهند بدون توجه به نوسانات قیمتی به صورت روزانه دیجی ارز مورد نظر خود را استخراج نمایند.

کار با دستگاه های استخراج گر یا ماینر به سادگی روشن کردن یک کامپیوتر می باشد و تنها پیچیدگی آن انتخاب و راه اندازی اولیه دستگاه می باشد که بتواند به کارا ترین شکل ممکن در شبکه فعالیت کرده و برای مالک آن کسب درآمد کند. میزان درآمد بسته به هش ریت دستگاه، سختی یا شلوغی شبکه و همچنین هزینه برق هر مشترک می تواند متفاوت باشد ولی در صورتی که قصد محاسبه میزان سود آوری حاصل از سرمایه گذاری خود برای ماینینگ یک ارز خاص را دارید، می توانید از سایت www.cryptocompare.com کمک بگیرید.

در حال حاضر مدل های مختلفی برای ماینینگ وجود دارد که بسته به نوع ارز دیجیتال متفاوت می باشد. برخی ارز ها از سیستم POW استفاده می کنند و برخی دیگر POS و بسیاری مدل های دیگر که به مرور در این کانال به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

به غیر از مدل POW، در سایر مدل ها نیاز به سرمایه های زیادی برای ماینر شدن هست. بسیاری از افراد از طریق سایت های جمع سپاری مالی، مینیموم مورد نیاز برای ماینر یک ارز شدن را تهیه نموده و چندین نفر به صورت شریکی به ماین کردن یک ارز خاص می پردازند. این روش جنسیس ماینینگ نام دارد ولی با توجه به دور از دسترس بودن صاحبان این سایت ها، بهتر است تا زمانی که از یک فرد یا سایت مطمئن نشدید، سرمایه خود را به آنها نسپارید.

در مدل POW نیاز به سرمایه زیادی نیست و هرکس می تواند بسته به ارزی که قصد استخراج آن را دارد، یک سیستم مخصوص تهیه نموده و به استخراج ارز مورد نظر بپردازد. در حال حاضر ارز های زیادی از جمله بیت کوین، اتریوم، زدکش، مونرو و … از سیستم POW استفاده می نمایند. البته برخی از آنها ممکن است در آینده مدل ماینینگ خود را تغییر دهند.

یکی از قوی ترین دستگاه های ماینر بیت کوین Antminer S9 نام دارد که در حال حاضر در سایت آمازون و ای بی با قیمتی بین 3500 تا 6500 دلار قابل تهیه می باشد. این دستگاه در ایران معمولا با قیمتی بین 27 تا 30 میلیون تومان عرضه می شود. با توجه به قیمت جهانی این دستگاه می تواند در مدت 3 تا 4 ماه پول اولیه خود را از شبکه بیت کوین در بیاورد ولی با توجه به قیمت آن در ایران، این زمان به 7 تا 8 ماه افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب