وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

در این قسمت با روش نامگذاری افزونه (پلاگین)، فایل ها و مکان قرارگرفتن آنها صحبت می کنیم.

نامگذاری پلاگین

اولین کار در ایجاد پلاگین(افزونه) وردپرس این است که در مورد آنچه که پلاگین انجام می دهد فکر کنید، سپس یک نام (ترجیحا منحصر به فرد) برای افزونه خود را انتخاب کنید. لازم است صفحه پلاگین ها (و مخازن دیگری که در آن وجود دارد) را بررسی کنید تا مطمئن شوید نام شما منحصر به فرد است. شما همچنین می توانید جستجوی گوگل را بر روی نام پیشنهادی خود انجام دهید. اکثر توسعه دهندگان پلاگین برای استفاده از نامهایی که توصیف پلاگین را انجام می دهند، انتخاب می کنند: به عنوان مثال، Plugin مربوط به آب و هوا احتمالا کلمه “هوا” را در نام داشته باشد. نام را می توان از چندین کلمه تشکیل داد.

فایل های پلاگین

گام بعدی این است که یک فایل پی اچ پی را با نامی که از نام پلاگین شما انتخاب شده است، ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر پلاگین شما به نام “fabulous functionality” باشد، شما ممکن است فایل PHP خود را  “fabulous-functionality.php” بنامید. افرادی که پلاگین شما را نصب می کنند این فایل پی اچ پی را در دایرکتوری وردپرس پلاگین ها در نصب خود قرار می دهند – معمولا زیرپوشه wp-content/plugins/ – بنابراین هیچ دو پلاگین در آن دایرکتوری نمیتوانند همان نام فایل PHP را داشته باشند.

نام فایل پلاگین شما نیز باید منحصر به فرد باشد به طوری که پلاگین شما در مخزن پلاگین با پلاگین دیگری تداخل نداشته باشد. یک راه حل خوب این است که نام یا نام شرکت خود را به عنوان یک پیشوند بدون فضاها یا کاراکترهای خاص استفاده کنید، مثلا codenevisan-fabulous-functionality. php.

پلاگین وردپرس شما باید حداقل یک فایل PHP داشته باشد همچنین می تواند شامل فایل های جاوا اسکریپت، فایل های CSS، فایل های تصویری و فایل های زبان باشد. اگر چندین فایل وجود داشته باشد، یک نام منحصر به فرد برای یک پوشه  و یک نام انتخابی برای فایل اصلی PHP انتخاب کنید. (نام این فایل اغلب، اما نه اساسا، همان نام نام دایرکتوری است.) مثال دایرکتوری و نام فایل ها می تواند به صورت codenevisan-fabulous-function و codenevisan-fabulous-functionality.php باشد. تمام فایل های Plugin خود را در دایرکتوری ایجاد کنید و به کاربران Plugin خود بدهید تا کل دایرکتوری را به wp-content/plugins/ آپلود کنید.

اگر از پوشه ای برای حاوی فایل های پلاگین استفاده می کنید، در هنگام چک کردن مخزن پلاگین وردپرس برای به روز رسانی، نام دایرکتوری توسط WordPress استفاده می شود. اگر پلاگین شما تنها شامل یک فایل پی اچ پی است، سپس نام فایل مورد استفاده قرار می گیرد. اگر وردپرس به شما می گوید که یک نسخه جدید از پلاگین شما در دسترس است، اما شما هیچ چیز در مورد یک نسخه جدیدتر نمی دانید، مراقب باشید. ممکن است که یک پلاگین دیگر با همان نام یا نام پرونده ی دایرکتوری در مخزن پلاگین باشد و این همان چیزی است که وردپرس می بیند.

وردپرس می تواند پیکربندی شود تا دایرکتوری استاندارد پلاگین از wp-content/plugins/ تغییر کند، بنابراین شما باید از plugin_dir_path و plugins_url برای مسیرهای مطلق و URL ها در کد PHP خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب