وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

نصب افزونه امتیازدهی(رتبه بندی) پست ها در وردپرس

اخیرا  به دنبال یک پلاگین رتبه بندی پست ساده در سایت بودیم و پلاگین های  مختلفی را بررسی کردیم.  پس از برخورد با چندین افزونه ، متوجه شدیم که برای اضافه کردن یک سیستم رتبه بندی پست در وردپرس، بهترین گزینه افزونه   WP-PostRatings است که توسط Lester ‘GaMerZ Chan توسعه پیدا کرده است. در این مقاله، شما را با  روش نصب و تنظیمات این افزونه برای رتبه بندی با تکنولوژی  AJAX برای پست های سایت وردپرس تان آشنا می کنیم.

نصب افزونه امتیازدهی

ابتدا  باید پلاگین WP-PostRatings را دانلود و فعال کنید (برای مبتدیان: آشنایی با افزونه های وردپرس)

پس از فعال شدن، افزونه یک آیتم منو جدید را در نوار مدیریت وردپرس خود با برچسب «Raiting» اضافه خواهد شد.

ما گزینه “Managed Ratings” را از رها کرده و از لینک دوم در برگه “Options Options” شروع می کنیم.

افزونه امتیاردهی وردپرس - کدنویسان

 

در صفحه تنظیمات پلاگین، ابتدا باید تصویر مورد نظر را برای پست ها انتخاب کنید. افزونه با تعدادی از گزینه ها مانند میله، قلب، اعداد، به علاوه منهای، ستاره های کلاسیک، انگشت شست بالا / پایین، فلش های بالا و پایین، و غیره می آید.

بعد از این که سیستم رتبه بندی را که دوست دارید انتخاب کرده اید، می توانید  “Max Ratings” یا “حداکثر امتیازات” را انتخاب کنید. افزونه یک مقدار مناسب برای شما را انتخاب می کند، اما هنگام استفاده از میله های تصویر، می توانید ارزش خود را از رتبه بندی مشخص کنید. برای ستاره ها و اعداد باید 5 انتخاب شود چون دارای 5 ستاره است.

توجه کنید، اگر حداکثر امتیازات را تنظیم کنید، باید متن/ارزش امتیاز فردی را هم تنظیم کنید. و اگر مقدار حداکثر رتبه را از پیش فرض تغییر ندهید، می توانید رتبه بندی فردی را به طور پیش فرض نیز باقی بگذارید.

تنظیمات افزونه رتبه بندی

در ادامه گزینه Ajax Style، Rating Permission و Logging Method را خواهید دید.

تنظیمات افزونه امتیازدهی وردپرس

شما همچنین می توانید یک ظاهر طراحی شده در تصویر بالا را استفاده کنید یا برای سفارشی کردن آن، ممکن است نیاز به تغییر آن داشته باشید.

اضافه کردن رتبه بندی به قالب سایت

بعد از انجام تغییرات، ذخیره کنید. حال به صفحه “Ratings Templates” می رویم. در این صفحه، قالب های رتبه بندی مختلف و نحوه سازماندهی آنها را خواهید دید. می توانید تنظیمات پیش فرض را باقی بگذارید، اما  برای استفاده از متغیرهای الگو در بالای صفحه، می توانید آنها را تغییر دهید.این قسمت نحوه نمایش امتیازدهی را تعیین می کند. بعد از انجام تنظیمات الگو حالا نوبت رسیده که از امتیاز دهی در قالب سایت استفاده کنید.

بسته به نحوه تنظیم قالب سایت شما، نیاز به اضافه کردن کدهای زیر در حلقه تکرار اصلی پست ها در در فایل های زیر (archives.php، page.php، index.php، sing.php، loop.php و غیره) – پوسته دارید. اینکه کدام فایل ها را باید تغییر دهید بستگی به ساختار قالب (پوسته) سایت شما دارد.

<?php
if(function_exists('the_ratings')) { the_ratings(); } ?>

توجه داشته باشید که این رتبه پست را به همه پست ها اضافه می کند. اگر می خواهید آن را فقط در پست های انتخابی استفاده کنید، می توانید از کد کوتاه
[ratings id = "1" results = "true"]
برای نمایش رتبه بندی فقط روی آن پست یا صفحه استفاده کنید.

حالا که رتبه بندی اضافه کرده اید، کاربران شما بر روی پست های شما رای خواهند داد. شما می توانید این رأی ها را از گزینه “Manage Ratings” یا “مدیریت امتیازات” که ما در ابتدا از آن عبور کردیم، مشاهده کنید. این کار به شما اجازه می دهد که یک گزارش از رتبه بندی ها در هر پست را مشاهده کنید و همچنیناگر فکر می کنید اشتباهی رخ داده است، می توانید آنها را حذف کنید.

ابزارک های رتبه بندی

بهترین بخش در مورد این افزونه این است که قادر به نشان دادن پست های با بالاترین امتیاز (قابل انتخاب برای محدوده زمانی و یک دسته بندی) یا کمترین امتیاز و رتبه در محدوده زمانی و دسته بندی می باشد. اغلب موارد، این نوع از آمار در نوار کناری سایت اضافه می شود، بنابراین این افزونه به شما اجازه می دهد از ویجت ها (ابزارک)  برای نمایش آنها استفاده کنید (البته اگر قابل شما از ویجت پشتیبانی می کند، بهتر است این کار را انجام دهید!). برای استفاده از ابزارک ها به قسمت نمایش-ابزارک ها رفته و ابزارک هایهای رتبه بندی را پیدا کنید. آن را در محل مناسب بکشید و تنظیمات مورد نظر را تنظیم کنید.

ابزارک افزونه امتیازدهی وردپرس

اگر به تصویر بالا توجه کنید، گزینه های مختلفی وجود دارد:

اول این است که عنوان ویجت خود را انتخاب کنید. بهتر است مانند “بیشترین امتیازات این هفته” یا چیزی شبیه این انتخاب کنید . بسته به نحوه تعیین تنظیمات فیلدها،  به شما امکان می دهد که ابزارک حاوی پست های نمایشی دارای بالاترین امتیاز، کمترین امتیاز باشد.همچنین می توانید این آمار را بر اساس دسته بندی یا محدوده زمانی انتخاب کنید.

گزینه بعدی میپرسد آیا میخواهید هم پست ها و هم برگه ها را شامل شود؟ بنابراین می توانید انتخاب کنید که  ویجت به طور پیش فرض 10 تا از محبوب ترین نوشته ها را نشان دهد، تعداد نوشته ها را می توان آن را با ویرایش تعداد تغییر داد. اکیداً توصیه می کنیم که بیش از 10 را نمایش ندهید.

همچنین می توانید تعداد حداقل رأی را برای نوشته که برای قرار گرفتن در این لیست نیاز دارد را تعیین کنید.  بسته به طراحی سایت شما،  اگر مکان قرارگرفتن لیست به اندازه کافی گسترده باشد، توصیه می کنیم که مقدار آن را به 0 تنظیم کنید تا آن را غیرفعال کند. اگر از نوع آماری نوع یا دسته خاصی استفاده می کنید، باید دو فیلد دو بعدی را تغییر دهید.

در پایان روی Save کلیک کنید تاتنظیمات اعمال شود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب