وباکا

آموزش تخصصی برنامه نویسی وب

وب سرویس ها کاربردها و مزایای زیادی دارند، در این نوشته مزایای استفاده از سرویس های وب (web services) را تشریح می کنیم.

باز کردن عملکرد موجود در شبکه

یک سرویس وب یک واحد کد مدیریت شده است که می تواند از طریق HTTP از راه دور فراخوانی شود، یعنی می توان آن را با استفاده از درخواست های HTTP فعال کرد. سرویس های وب به شما امکان می دهند تا توانایی استفاده از همه کدهای موجود در شبکه را داشته باشید. هنگامی که برنامه شما در شبکه قرار می گیرد، برنامه های دیگر می توانند از قابلیت برنامه شما استفاده کنند.

قابلیت همکاری

وب سرویس به برنامه های مختلف اجازه می دهد تا با یکدیگر صحبت کنند و داده ها و خدمات خود را به اشتراک بگذارند. برنامه های دیگر نیز می توانند از سرویس های وب استفاده کنند. به عنوان مثال، برنامه VB یا .NET می تواند با سرویس های وب جاوا صحبت کند و بالعکس. وب سرویس ها برای ایجاد نرم افزارهای مستقل از پلتفرم نرم افزاری و فن آوری استفاده می شود.

پروتکل استانداردشده

خدمات وب از پروتکل های استاندارد برای ارتباط استفاده می کنند. تمام چهار لایه (لایه های سرویس حمل و نقل،پیام های XML ، توصیف سرویس، و کشف سرویس ) از پروتکل های مشخص شده در سرویس وب استفاده می کنند. این استاندارد سازی پروتکل های پایه ، مزایای بسیاری از جمله فراهم کردن طیف گسترده ای از انتخاب ها، کاهش هزینه های کسب و کار و افزایش کیفیت را باعث می شود.

ارتباطات کم هزینه

خدمات وب از پروتکل SOAP روی HTTP استفاده می کنند، بنابراین می توانید از اینترنت ارزان موجود برای اجرای سرویس های وب استفاده کنید. این راه حل نسبت به راه حل های اختصاصی مثل EDI / B2B بسیار ارزان تر است. علاوه بر SOAP روی  HTTP، سرویس های وب نیز می توانند بر روی سایر مکانیزم های حمل و نقل قابل اعتماد مانند FTP نیز اجرا شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب